یزد:جعفری "خبرنگار بهداشت و درمان"یزدفردا:عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد و phD علوم تغذيه اسهال مسافرتي را يكي از شايع‌ترين مشكلات در طول سفرهاي تابستانی بيان و علت اصلي آن را مصرف آب‌هاي آلوده در حين مسافرت عنوان كرد.


دكتر حسن مظفري در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ، با تاكيد بر رعايت نكات بهداشتي در سفرهاي تعطيلات تابستانی، افزود: از آنجايي كه اين بيماري از منابع آب‌هاي آلوده به انسان انتقال مي‌يابد، لذا توصيه مي‌شود افراد به منظور جلوگيري از ابتلا به اين بيماري از آب‌هاي معدني استفاده نمايند و حتي‌الامكان آب مورد مصرف را با حرارت و بعد از سرد شدن مصرف نمايند.


دكتر مظفري استفاده از صابون و وسايل بهداشتي،‌ رعايت نكات بهداشت فردي در طول سفر و نوشيدني مقدار زياد آب جهت تامين آب بدن و جلوگيري از پيشرفت كم آبي در بدن را از مواردي عنوان كرد كه افراد جهت پيشگيري از بروز بيماري اسهال مسافرتي مي بايست در طول سفرهاي تابستانی مورد توجه قرار دهند.


اين phD علوم تغذيه در پايان خاطرنشان كرد: ‌در صورتي كه افراد از منابع آب مورد استفاده در طول سفراطمينان نداشته باشند، مي‌توانند جهت اطمينان از سالم بودن آب مصرفي به آن مقداري پركلرين اضافه نموده و آب را پس از گذشت چند دقيقه مصرف نمايند.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا